injail

Alla inlägg den 7 maj 2021

Av Jöran Lundberg - 7 maj 2021 20:35

Disputation.

I dag försvarade Kristina sin doktorsavhandling genom en disputation vid Gävle universitet. Den sändes digitalt och kunde följas på SOOM. Genom at ha tillgång till inloggningsuppgifter kunde  jag följa förfarandet.

Kristina har under några år arbetat på avhandlingen som på kortfattad svenska kan sägas behandla en vidareutveckling av hälsovetenskap. Den har naturligtvis en titel på engelska det språk den är avfattad på. Men den titeln är så invecklad att jag inte vill ge mig in på att lägga in den i bloggen.

Disputationen började klockan tio och pågick till halvfyratiden. Endast med några korta uppehåll. Det var av naturliga skäl tidvis en pressande uppgift för henne men jag tycker att hon klarade det med bravur. Vad jag kan förstå var alla deltagarna, från ordförande,  opponent och till alla examinander nöjda med dagens disputation. Det betyder att Kristina vid en senare ceremoni kan ta emot sin doktorshatt. Det betyder också att hon nu är vid målet för sina årslånga strävanden. Personligen vill jag ge henne de hjärtligaste gratulationer.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards