injail

Alla inlägg den 1 maj 2021

Av Jöran Lundberg - 1 maj 2021 21:29

med social samvaro.

Idag har jag tillsammans med Allis och Sören varit till Anders och Bodil på besök i deras fritidshus i Norra Nordsjö. Deras stuga ligger inte så långt ifrån Önskasjön.

Det är ett rätt stort hus som förut varit permanentboende för ett par makar av vilken en avlidit varför huset var till försäljning. Vad jag kunde se var huset väldigt välbyggt. Särskilt beundrade jag den öppna spisen som förre husägaren själv murat. Det var verkligen ett fint  verk.

Jag uppskattade tillfullo den sociala gemenskap vi kunde idka under dagen. Vi blev också väl förplägade med både lunch och middag. Jag tror att det emellanåt är hälsosamt att kunna bryta den sociala isolering som är en av pandemins baksidor. 

Det var en ganska kringelkrokig väg till deras stuga med en hel drös av avtagsvägar. Allis och Sören hade varit dit tidigare så de hittade rätt. Själv skulle jag nog inte ha klarat det. Vägbanan var heller inte i bästa skick och jag konstaterade att det just nu var "vorförfalle". En fin dag var det i alla fall.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards