injail

Alla inlägg den 3 maj 2021

Av Jöran Lundberg - 3 maj 2021 22:47

Måndagkväll.

 

Vädret.

Vädergudarna har för närvarande endast vädertyp: Kalla och frostiga nätter och svala dagar med moln. Dessutom en kall och narig vind. Det innebär att den snö som fortfarande ligger kvar inte minskar nämnvärt. Storsjöns is ligger stadigt förankrad och har således inte alls rört på sig. M in bror Gunnar har sitt motionsspår helt intakt varför hanfortfarande kan träna skidåkning varje dag. Enligt långtidsprognosen verkar det inte bli någon förändring den närmaste veckan.

 

Pandemin.

Utbredningen av nya fall med covid tycks hålla i sig ännu en tid. Det har inverkat på industrierna i vår bygd. Det torde inte bli någon markant förändring förrän majoriteten av folket blivit vaccinerade. Trots att jag för min del har fått mina två sprutor vilar olika restriktioner tungt över mig. Det betyder ännu en tid med begränsad rörelsefrihet.

 

Ishockeyn

I kväll spelades andra matchen i finalen mellan Växjö och Rögle. Det stod 2-2 i full tid men vVäxjö vann i första förlängningsperioden

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards