injail

Alla inlägg den 14 november 2016

Av Jöran Lundberg - 14 november 2016 22:17

Rakt ut i vädret.

Emellanåt brukar jag i min blogg kommentera vädret även om det är ett ämne som inte är så upphetsande eller intressant. Kan möjligen vara dokumentärt. Ifrån att ha haft ett väderläge som visat på åtskilliga köldgrader ha vi nu begåvats med mildare temperatur. Det är för närvarande plusgrader och i kväll regnade det lite. Det kan vara orsak till att det bir åtskilligt halare på våra vägar. Enligt en viss prognos som jag brukar rådbråka skall det rätt milda vädret vara rådande åtskilliga dagar till.

Det har de senaste åren varit en tendens till att det inte har blivit någon riktig vinter så här före jul. Den tendensen verkar visa sig även i år. Om det är något som kommer att vara rådande i fortsättningen återstår att se. Och givetvis är så som jag har skrivit i någon blogg förut att vi får ta det väder vi får och vara nöjd med det. Milda vintrar är ju till gagn för de som har dyra uppvärmningskostnader i sina bostäder. Det märks också i mindre vedåtgång. Hipp Hipp.

Med det skriver jag som alltid: Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards