injail

Alla inlägg den 6 november 2016

Av Jöran Lundberg - 6 november 2016 21:34

Allhelgonafinal.

KäraHustrun och jag besökte i afton en gudstjänst i pingstlokalen Torsbacken som en sorts final på helgen. Där uppträdde en lokal sångkör som heter ”Ny Glädje”. Namnet till trots sjöng de nästan  uteslutande mer än femtio år gamla sånger. Sånger som man minns från ens barn och ungdomstid. Något som slog mig var att praktiskt taget alla sånger gick i ¾-delstakt. Man valsade sig igenom hela sånggudstjänsten.

En frågeställning som kom nära inpå mig var om det möjligen blir samma förhållande i den himmelska kören. Om evigheten lång det kommer att vara så att hela änglaskaran dansar vals till den gudomliga strängmusiken. Inte en enda Mazurka eller Snoa som omväxling. Att vår Herre kommer att få skavsår i öronen år alldeles uppenbart. Men frånsett att lokalen verkade tjväruppvärmd, var det en god gemenskap.

Det fortsätter att vara frostgrader. Just nu är det nästan 10 grader minus här uppe på Tallbacken. Kanske 15 nere vid sjön?  Då prisar jag ”govärmen” som jag gjort ett flertal gånger tidigare. En ny vardagsvecka ligger framför med allt vad det innebär. Det är inte så mycket ”inbokat” så det blir väl några lugna dagar. Men först naturligtvis en stund i guden insomnias sköte.

Så därför: Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards