injail

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Jöran Lundberg - 30 november 2011 22:29

I morgon går vi in i julmånaden och vi har lagt "gråmånaden" november bakom oss. Det har faktiskt regnat i dag också och det gör att det känns ännu mörkare. Trots vintertiden är det inte riktigt ljust förrän vid niotiden. Jag var uppe i morsen och sotade skorstenen innan sotaren kom och drog ur den en gång till. Så det blev riktigt rensat. Nu klarar jag eldningen ännu en tid framöver.

I kväll har KäraHustrun och jag varit till Järved och hälsat på. KHu har hjälpt Kristina att fålla upp klänningen som Ida skall ha vid luciaframträdandena. Ida blir en riktigt söt tärna i tåget stilig som hon är.


Tiden

Tiden springer fort förbi

som hjul i ett maskineri

ett evigt perpetum mobile.

Att finna mått och sans däri

är nog ett visst hårklyveri

en uppgift för den puerile.


Så stänger jag bloggen helt för i kväll, stärk er med rotmos och fläsk är ni snäll.


Hejdå. Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards