injail

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Jöran Lundberg - 2 november 2011 21:44

Som jag nämnde i gårdagens blogg planerade vi att baka tunnbröd idag. Vi har alltså tillbringat hela dagen i byns bagarstuga. Det började i morse redan vid halvsjutiden med att jag var därnere och eldade för att få värme i bakugnen. Strax efter halvtio hade Siv och jag bakat så nära femtio tunnbrödskakor. Då kom Sören och Alice + Erik från Umeå och tog över. En stund senare kom också Mats och Johanna Johannesson med sina tre barn (Johanna är dotter till Söran och Alice). Då var vi helt plötsligt inte mindre än tio personer i den lilla bagarstugan. Men det gick riktigt bra, vi bakade tunnbröd på löpande band. Jag tog några foton av tillfället som jag försöker lägga in.


Här är det  en av småttingarna som är  i full färd med tunnbrödsbak


Fikapauser blev det också emellanåt.     


  Här håller Erik på att grädda en kaka.


      

Vi avslutade dagen med att grädda en Pizza. Smaklig måltid.


Nu har vi alltså möjlighet att äta tunnbröd en tid framöver utan att behöva springa ned till affären jämt och ständigt. 

En tunnbrömacka me smöre på dä ä så ljuvligt gott att få.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards