injail

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Jöran Lundberg - 10 november 2011 22:54

Klockan är nästan 23 och det är dags att lägga sig i "snarkofagen", men först några krumelurer till alla bloggdiggares förnöjelse. I dag har jag åter varit på Björnaborg, vårt eminenta äldreboende, och förnöjt "gamlern". Jag har säkert nämnt det vid något tidigare tillfälle, men faktum är att många som har sin stadigvarande hemvist där är yngre än mig. Jag tycker ändå att det är roligt att träffa alla mina kompisar. Det är väl inte så bra bevänt med närminnet alla gånger men å andra sidan är det också rätt roande ibland. "Få se va vare du hette? Ja än Jöran Lundberg från Långviksmon. Ja n´Jöran Lundberg han känn ja ju. Så går det en minut och så kommer frågan "N´Jöran Lundberg få si, ä dä brorsan din? Så går det en minut till så kommer frågan: "va vare du hette?" så kommer svaret Ja´n Jöran Lundberg han känn ja ju. Fantastiskt intressant samtal.

I morgon ska jag till "gaddskraparen" i Örnsköldsvik. Ibland härjas det så friskt i käftamentet så att man funderar om hon ska upp till övervåningen och rota. Men det är som sagt bara att gilla läget. Dyrt blir det väl också.

Med mina gaddar kan jag käka bryta som förhoppningsvis får livet att flyta.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards