injail

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Jöran Lundberg - 14 november 2011 21:52

Jag mötte för en tid sedan en gammal man som sade så här: "Det enda jag kommer ihåg är att jag är glömsk. Det kan väl vara en bra insikt.

Varför jag skriver om glömska är därför att jag läste i tidningen att en kvarglömd dammsugare i en reaktor på Ringshals 2 vållade en brand som kostade företaget ungefär två miljarder i förlust. För det mesta glömmer jag dammsugaren kvar i förrådet där den är fövarad men det gör tvärtom att jag blir ett antal dammtussar rikare. Jag är döskraj för vanliga råttor men däremot inte för dammråttor. De är så dresserade att när vi har främmande någon gång gömmer de sig i alla vrår. Då har jag i förväg sagt till dem att ligga stilla och inte yra omkring i onödan.

Jag har skrivit en visa på melodin "I natt jag drömde". Min visa på samma melodi heter

"I går jag glömde".

Första versen lyder så här:

I går jag glömde någonting jag aldrig glömt förut

jag glömde bort min fru på stan å ja va alldeles slut.

för hon blev kvar när jag for hem de va en tragedi,

men man är ju en gammal man och glömskan sitter i.


Sen är det väl så där en tio verser till som så småningom leder till ett lyckligt slut.

Någon har sagt att. "Minnet är den del av hjärnan som vi glömmer saker och ting med". Det är nog sant på sätt och vis. Och efter den tänkvärda sanningen kommer jag inte ihåg nåt mer så jag måste nog sluta med ett minnesvärt avsked för den här gången.

Att äta lutad fisk kan innebära en risk om den inte är frisk.

Jöran.



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards