injail

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Jöran Lundberg - 7 november 2011 22:46

Om man inte har nåt annat att skriva om kan man ju alltid skriva om vädret. Jag var inne på "Yrvädret" och på deras långtidsprognos verkar det som om det skall bli lite kallare och klarare väder framöver. Det kan bli lite frost, vilket är behövigt så att marken fryser till lite grand innan snön kommer. Det verker inte bli så mycken nederbörd heller.

Annars har det varit en "slömåndag" här på Tellbacken, då vi inte företagit oss så särskilt mycket. Jag var i kontakt med Viasat eftersom de hotade att börja ta betalt för en parabol som inte är uppsatt än. Som jag skrivit förut i min blogg är det några träd som hindrar signalerna från satelliten som befinner sig någonstans över ekvatorn. Det verkar ju sketet att det skall vara några ynka tallar som hindrar signalerna att komma ner från rymden. Då dessa tallar ägs av Örnsköldsviks kommun är det en långdragen process innan de kan fällas. Men det skall väl lösa sig så småningom.

Om man äter barkbröd, bakad över öppen glöd blir det ingen nöd och man lever till sin död. Så de så.

Ha de bra. Hejdå. Jöran

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards