injail

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Jöran Lundberg - 30 oktober 2011 21:29

I kväll har OLD-fejs varit kulturella. Det är så att bygdegårdarna har en speciell kulturvecka och firade det med att anordna en berättarafton. För att göra det mera lättlyssnat var alltså vår lilla orkester städslade att spela lite låtar. Det var en riktigt trevlig tillställning.

Annars har det varit en alldeles vanlig dag på Tallbacken. Vilodagen har använts till att, ja just de, vila. Under tiden jag skriver det här på bloggen har jag Anders Eldemans "Da capo" i hörlurarna eftersom jag kan ha kontakt med flera program samtidigt. Jag kan avslöja att jag är ofta inne på Youtube och lyssnar på olika melodier, dels för ren underhållning men också för att lära in nya låtar för vårt musicerande. Där har man tillgång till ett gigantiskt arkiv.

Jag vann också en burk kantareller på ett lotteri i kväll, det föranleder mig att skriva följande avsked till er alla kära bloggdiggare.

När det verkligen gäller, och man inte bara går och dräller, gör man en stuvning av kantareller, söt som finaste karameller, äter så magarna sväller, och ingen enda gnäller, heller ingen enda som skäller, men istället någon ställer frågan om de finaste kantareller.

Hejdå Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards