injail

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Jöran Lundberg - 28 oktober 2011 22:29

Det har blivit sena kvällen men jag kliar er ändå med några ord och fraser. Det har väl inte hänt så mycket anmärkningsvärt här på Tallbacken. KäraHu och jag åkte igår till närbelägen stad . Hustrun för en liten kontroll på lasarettet vilket var snabbt avklarat. Jag gjorde ett besök på gubbdagis (Clas Ohlsson) under tiden och inhandlade några lampor tilll tjänst för upplysning. Det råder total förvirring i dessa tider när man skall köpa lampor. Det är glödtråd, halogen, LED och vete attan vad allt heter. Jag köpte i alla fall en LEDlampa som drar endast två watt till en fönsterbelysning, samt en annan lågenergilampa.

Vi var också en sväng till Järved och hälsade på familjen där. Kristina hade varit till Sundsvall och hållit en föreläsning i en videokonferens som gick ut över några lokaler i Jämtland och Västernorrland. Förelåsningen behandlade något ämne som jag inte begrep ett dugg av. Så det så. Vi har en duktig sonahustru som till och med får in artiklar i en engelsk medicinsk tisdkrift.

Regn och höstrusk har också dagen bjudit på, jag var en sväng upp till Hemsjön men vägen dit upp var nästan inte farbar i den leriga blötan. Huva Huva.

Avslutar med:

Dagens dikt

Allting är sig gaska likt

när man skriver dagen dikt.

I sen finns ingenting av vikt

bara något konstifikt.

 

Om man blandar till och ger

av tankar som blir fler och fler.

I detta bara nonsens ser,

så blir det ej så mycket mer.

 

För orden irrar runt ikring,

Likt älvor i en sluten ring.

De inte har en uns av sting,

så blir det ändå ingenting.


Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards