injail

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Jöran Lundberg - 26 oktober 2011 22:06

Idag utfodrade vi nästan sextio personer med köttsoppa och alla sorters tillbehör inklusive klimp. Vid ett möte med SPF-pensionärer i Missionskyrkan fick de ta del av den luculliska anrättning vi åstadkommit. Om jag får säga det själv blev det riktigt lyckat. Alla trivdes både med underhållning och förplägnad. Men den aktiviteten sysselsatte oss mest hela dagen..

Ändå fick jag möjlighet att besöka ännu ett kulturevenemang. Jag var nämligen på kvällen till Movattnets bygdegård där en grupp ungdomar från Örnsköldsvik underhöll både med teater, musik och sång. Jätteduktiga undomar från estetlinjen på Nolaskolan.

En liten dikt som får utgöra "Dagens dikt". Lite vemodig men ändå tänkvärd:

Silentio

Tytstnad blir ett evighetens redskap i min hand

Kommer allt närmare, kryper in i mig.

Bort från larm och väsen förs jag på en enslig stig,

hän till det eviga nirvana. Till soluppgångens land.


En soppa för sextio personer, tillredd för den hungriges väl

Har förvisso ambitioner, att mätta både kung och träl.


Godnatt sov gott. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards