injail

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Jöran Lundberg - 21 oktober 2011 22:39

Så är det åter fredag och det har gått en vecka. Jag tycker tiden går så fort. Det är kanske för att man har mycket att fylla den med. När tiden är fylld av olika sysslor svinner den fort.

Fredag betyder i regel två saker. Halv tre varje fredag samlas bastugänget nere på Mopärlan (vårt allaktivitetshus) för att ta oss ett rejält bastubad och samtidigt dissikera veckans händelser. Att vi därmed också blir rentvagna är en sekundär konsekvens.

Fredagkväll är också TV-kväll. Dessvärre är jag ingen hängiven TV-tittare men jag brukar väl i alla fall spana på Dobidoo och Skavlan. Särskilt Skavlan tycker jag tar ibland upp väsentliga saker i sina intervjuer. Den lite humoristiska tonen i programmet tilltalas mig också.


Avslutar med en dikt av Dan Andersson, hans sista:

Epilog

God natt - god sömn jag önskar er

ni alla vandringsmän.

Vi sluta sjunga och skiljas - vad mer

om aldrig vi träffas igen.

Jag har sagt något litet och fattigt av det

som brinner hos mej och snart brinner ner,

men den kärlek, där fanns, ej förgängelse vet -

God natt, god sömn åt er.


Vi åt morotssoppa idag, gumman och jag

den var mycket god, gav styrka och mod

och näring av alla de slag.


Hejdå Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards