injail

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Jöran Lundberg - 11 oktober 2011 22:38

När dagen går mot natt, är det nog så att.

I stället för en jogg, jag skriver på min blogg.


Jag läste Klagovisorna i Bibeln idag. Ni vet det är fem klagosånger i en besvärlig tid för Israels folk. De som vet påstår att det är Jeremia som skrivit dessa. Det är idel jämmer och elände.

Men i tredje sången vers 20-21 står det så här: Men Herrens nåd tar inte slut, hans barmhärtighet upphör aldrig. Varje morgon är den ny, stor är din trofasthet.

Det gav mig inspiration att skriva en liten dikt som jag förärar alla mina bloggdiggare, den låter så  här:


Din nåd är var morgon ny

 

Din nåd är var morgon ny

om än man ej är så kry.

Din nåd är var morgon ny

än om benen är tunga som bly

Din når är var morgon ny

om man även har lust att spy

Din nåd är var morgon ny

när en sömnlös ser dagen gry

Din nåd är var morgon ny

om dagen än döljs av en sky

Din nåd är var morgon ny

När livet passerar revy

Hur än livet sig ter, icke förty

Din nåd är var morgong ny.


Gonatt Gonatt a´la kart.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards