injail

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2018

Rörelsemönster.

Av Jöran Lundberg - 7 augusti 2018 22:51

Aktivitet.

För skojs skull googlade jag på aktivitet och fick därvid ett antal intressanta förslag. Man kunde till exempel köpa aktivitetsarmband eller aktivitetsklockor. Det var inga billiga grejor. Armbandet kostade allt ifrån cirka 200 kronor till 1500. Aktivitetsklockor var en aning dyrare så de mest avancerade kostade uppemot ett par tusenlappar. Då garanteras de mäta de flesta aktiviteter du kan utföra. Bifogar en beskrivning:

Suunto 3 Fitness är en vackert utformad sportklocka för dem som vet vad de vill ha så att de kan hålla sig friska och i form. Suunto 3 Fitness skapar och anpassar en personlig träningsplan som är anpassad efter dina personliga behov, och sportklockan håller reda på hur många steg du tar, hur många kalorier du bränner och hur mycket sömn du får. Sportsklockan kan dessutom hålla koll på stress- och förbättringsnivåer och ge dig en överblick över din dag och hjälpa till att hålla balansen.

Jag försöker i möjligaste mån vara aktiv om dagarna, även utan Suunto 3 Fitness. I min mobil har jag en app som fungerar lika son sådan där sportklocka. Den räknar hur många steg jag tar varje dag och hur långt jag förflyttar mig. I dag till exempel har jag rört mig 4,1 kilometer och gått 5.965 steg. Jag har gått i ett antal trappor, men inte mer än en våning. Jag brukar beteckna en stegmängd över 5.000 och en sträcka på 3-4 kilometer som godkänt. Den mängden behöver inte utgöra en stressfaktor utan tillhör ett naturligt rörelsemönster.

Min mobil mäter inte min sömn men den kan jag hålla koll på utan några instrument. Mitt sömnbehov tycker jag infrias rätt hyfsat. Och till den ändan är det dags att önska

Gonatt och gomorron.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards