injail

Alla inlägg den 30 augusti 2018

Av Jöran Lundberg - 30 augusti 2018 21:32

Tio dagar kvar.

Jag har medvetet undvikit att i min blogg sväva ut i olika politiska upfattningar och åsikter. Anledningen till detta är att alla skall kunna läsa vad jag skriver så förutsättningslöst som möjligt. Det skall vara trivsamt och unerhållande att följa mina dagboksanteckningar. Även om jag måste erkänna att det inte är så lätt alla gånger att leva upp till denna höga målsättning. Ingen har väl inte missat att vi just nu är mitt uppe i en intensiv valrörelse. Partierna tävlar om att genom mångfasetterad propaganda vinna mark ute på det politiska slagfältet.

Jag har med intresse följt Svt-s partiledarutfrågningar. Det är bara ett parti som hittills inte gått genom ekluten och det är Sverigedemokraterna. Jag är faktiskt beredd att ge televisionen beröm för att de hittills genomfört dessa utfrågningar mycket proffessionellt. Programmet är konstruerat så i sitt innehåll att de belyser partiernas hjärtefrågor utan att provocera allt för mycket. Man får tid att utveckla sin politik och sina uppfattning utan att i någon större utsträckning bli avbrutem. Programmet är därtill varierat i sitt upplägg. et enda negativaskulle vara att utfåningen stundtals blir lite stressbetonat.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards