injail

Alla inlägg den 1 november 2014

Av Jöran Lundberg - 1 november 2014 22:10

Snöblask.

I dag var jag upp till vårt fritidshus vid Hemsjön. Trots att det var allhelgonadag och alla våra hädangångna pockade på uppmärksamhet ägnade jag en del av tiden åt att städa på tomten lite. Det var en hel del bråte som låg kvar efter den gamla altanen som låg och skräpade. Det var nödvändigt att får undan det innan vintern lägrar sig på allvar över  nejden.

Efterhand började det att snöa. Eftersom det var någonting mitt emellan snö och regn blev det väldigt blött. Trots detta och iförd en regnkappa kunde jag fullfölja arbetet. Meddelst diverse eldning kunde jag få riktig mysvärme i stugan vilket naturigtvis förgyllde tillvaron.

Väl hemkommen från uppdraget var det dags att kolla på MODO-s match mot HV. Till att börja med  var det som vanligt för mitt älskade ishockeylag att de blev överkörda av motståndarlaget och efter 2 perioder låg de under med 3-1. Då tänkte man givetvis att nu är det kört. Men MODO kom ut till tredje perioden som ett helt annat lag samtidigt som HV gjorde ett tämligen slarvigt intryck. Efter drygt halva tredje perioden ledde MODO med 4 mål mot 3 vilket föranledde motståndarna att trampa gasen i botten för att om möjligt kvittera. Tack och lov. Efter mycken vånda och diverse nagelbitande kunde MODO ändå vinna me 3-4  och tog därmed tre viktiga poäng.

Helgonen som egentligen tarvat mera uppmärksamhet i dag får ta emot en ursäkt men jag tycker att det varit en mycket intressant och givande allhelgonadag. Framförallt en dag för de levande.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards