injail

Alla inlägg den 25 juli 2019

Av Jöran Lundberg - 25 juli 2019 21:31

Värmeböljan fortsätter.

I dag var det fortfarande riktig tropisk värme. På eftermiddagen tangerade det trettiogradersstrecket. Det är rätt svårt att hålla sig någorlunda sval. Jag duschade riktigt kallt under eftermiddagen och det kändes riktigt skönt. När kroppen därmed blev  avkyld kändes det väldigt behagligt en lång stund. Var ner till stranden för den sedvanliga torsdagsträffen. Eftersom det fläktade lite lämpligt kändes det ytterst behagligt. I skrivande stund är det lika varmt utomhus som inomhus, nämligen 29 grader. Ibland överväger jag att flytta ner i källaren för nattkvarter eftersom det är svalare där. Annars lider jag inte av värmen på nätterna i någon högre grad.

När det sedan blir vinter och kallt får vi minnas den värme som vi just nu får leva med. Jag tar det rätt lugnt nu under dagarna. Vattnar blommorna både inom och utomhus. Jordgubbslandet får också vatten för att gubbarna skall växa sig stora och mogna. Vissa har redan mognat och några är dessutom som normalstora tomater. Om alla kartar blir lika stora blir det en bamseskörd.

Tar en dag i taget och har det gott. Tillsammans med alla mina bloggdiggare lever jag i nuet.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards