injail

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Jöran Lundberg - 23 november 2013 22:09

Mormors salonger..

Begivenheten idag är onekligen besöket i Movattnets bygdegård där ”Mormors salonger” bjöd på ett mycket välövat program.  Under ledning av Ann-Katrin Brantlin, Björnabo och i vanliga fall rektor på Själevadsskolan, presenterade de ett program med en kvippe både kända och okända julsånger. De kunde åstadkomma ett väldigt tryck i lokalen och publiken var hela tiden med på noterna. En hel del av de kända julsångerna och visorna kunde åhörarna och delta i efter som de presenterades som allsåsnger. En härlig föreställning med servering av gott fika och mäktiga kak- och bullfat.

Det var ändå svårt att ryckas med i den rätta julstämningen så här långt före julafton och med avsaknad av julsnö och en temperatur på plusgrader. Men det var ändå ett tappert försök. Gammelmodig som jag är har jag svårt för att ta ut julens fröjder och stämningar så här långt i förskott. Eftersom det förr i tiden inte var någon jul förrän julafton ligger den känslan och åsikten någonstans längst nere i ens inre.

 

Så går en dag ifrån vår tid och kommer icke mer

som ett del i livets strid jag ändå på den ser

dock den dagen riklig hugnad ger

ty som en soluppgång den för mitt liv sig ter..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards