injail

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Jöran Lundberg - 12 november 2013 22:36

En lägesrapport från Tallbacken

Talllbacken har de senaste dygnen pudrats av lite snö så pass ett det lyser vitt. Men någon egentlig vinterstämning orkar det millimetertunna täcket inte frambringa. KäraHustrin och jag upplever en rätt hugnesam och lycklig tillvaro. I går var vi till staden Örnsköldsvik där KäraHu besökte ”pumpstationen” för diverse kontroll. Då besökte vi också Thorleifs familj i Järved. Jag fick en lite försenad farsdagspresent av Kristina i form av en hårklippning. Det känns fint att ha henne som frisör eftersom hon vet exakt hur min åldriga skalle är utformad. Heder åt henne.

På tal om farsdagspresenter fick jag ett SMS från posten om att det skulle komma ett brevpaket innehållande en bok. Jag blev först lite förvånad eftersom jag inte kände till någon bokbeställning. Men så kom jag ju på att Ulrika och hennes familj på Gotland genom henne aviserat att det skulle komma en present. Så nu har jag börjat läsa en intressant och rolig bok som heter ”En man som heter Ove”, skriven av Fredrik Backman. Där ser ni alla kära bloggdiggare. Farsdag går inte alldeles obemärkt förbi.

När jag läst färdigt kanske jag kan skärpa mig i någon Blogg och recensera den.

Att MODO vann matchen i kväll mot Örebro bidrar givetvis till en lugn och fridfull sömntillvaro för fränst mig själv men också en god del av bloggdiggarskaran.

Gonatt.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards