injail

Alla inlägg den 24 februari 2022

Av Jöran Lundberg - 24 februari 2022 20:10

Katastrof för Ukraina.

 

I natt gick rysk militär till attack mot Ukraina. Attacken är omfattande med både marktrupper, helikoptrar och flygbombning. Det är en humanitär katastrof för landet.

Omvärlden fördömer invasionen och hotar med långtgående sanktioner mot Ryssland. Det är också ovisst vad Putin vill uppnå med den drastiska åtgärden. Man kan ana att huvudsyftet är att tillintetgöra Ukrainas omvandlingsprocess mot en fungerande demokrati som närmat sig Väst.

Det är också viktigt hur Sverige ställer sig till krigsläget. Detta eftersom det finns en viss risk att Man då hamnar i skottlinjen.

 

Fotnot.

Jag har erfarit arr vissa läsare av mina inlägg har fått missbildade och oläsbara bloggar nu och då. Troligen är det något trubbel med dataöverföringen. Jag skall prova med att spara mina inlägg dubbelt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards