injail

Alla inlägg den 1 februari 2022

Av Jöran Lundberg - 1 februari 2022 21:43

Det gamla skrovet håller än.

 

I dag var jag till hälsocentralen i Husum och träffade en läkare, Jag tyckte det var nödvändigt att kontrollera min status vad gäller hälsan. Detta eftersom det är nära åttta år sedan jag sist träffade en läkare för hälsokontroll. Jag måste villigt erkänna att konsultationen var en mycket positiv upplevelse.

 Efter en mycket noggrann undersökning av den gamla karossen konstaterades att den ändå var i hyggligt skick. Lungor och hjärta var som på en tonåring blodtrycket perfekt. Olika fekalier lämnar kroppen utan besvär m.m Dock misstänktes att jag av och till har begynnande magkatarr varför hon förskrev Omeprasol (en variant av Losek) som jag kan ta vid behov. Blodprover togs också, bland annat PSA provet gällande prostata.

Om mitt nästa besök sker om åtta år blir det på min hundraårsdag.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards