injail

Alla inlägg den 22 februari 2022

Av Jöran Lundberg - 22 februari 2022 21:05

Sisselskiten mer värd.

 

Jag erfor igår när jag kollsde nyheterna att man sklle tillämpa en skogslagstiftning så att det blev tvingande att vid avverkning ta hänsyn till bevarande av alla skogens fåglar. Inte bara de som eventuellt är utrotningshotade.

Det betyder i klartext att Tjekspärn, Sisselskit´n å Kråkonga är mer värd än sågtimmere och massaven. Lite hårddraget är det som att lägga en död hand över skogsbruket. Vad jag heller inte begriper är att smofögla inte skulle kunna trivas också i en föryngringsyta. En återplanterad sådan kan var gynnsam för marfboende fågelarter.

Gud må förlåta mig men ibland tycker jag att miljöfrikarna hamnar väl snett ibland. Att anse ett antal fåglar mera värda för bruttonationalprodukten än ett ansvarsfullt skogsbruk. Som tur är verkar regeringen inne på att rätta till det hela.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards