injail

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Jöran Lundberg - 19 december 2010 20:52

Det är märkligt nu för tiden att jul och julstämning börjar väldigt tidigt och håller på till julafton då den succesivt avtar. Denna sanning vidimeras med det följande.

KäraHu och jag var till Pingstkyrkan i Örnsköldsvik och lyssnade på Öviks Big Band och dera julkonsert. Titti Sjöblom och Erling Eliasson (inte Unander som jag felaktigt skrev i förra bloggen) medverkade också. Temat för evenemanget var: "Alice jul" och syftade givetvis på Tittis mamma Alice Babs.

Framträdandet var alldeles strålande även om jag personligen gärna velat höra mer av jazzbandet. Titti och Erling är drivna artister och dessutom lättlyssande eftersom de har så ledig framtoning. Så det var okej.

I dag var vi till Missionskyrkan här i Långviksmon och medverkade i en samling med "Julmusik". Församlingen olika sånggrupper framträdde. Tomas och Carolin Sondell medverkade också. Tomas sjöng "O helga natt" till sammans med sångarna i församlingen. Det var hyfsat mycke folk och vad jag förstår så trivdes de allesamman.

Avslutningsvis vill jag berätta om lilla Alva som var i kyrkan och tyckte att prästen höll på alldeles för länge.

Till slut fick hon tag i en mobiltelefon och pekade med den emot prästen och tryckte och tryckte gång på gång.

"Men Alva vad gör du?" Jag tänkte jag skulle få tyst på gubben men den funka ju inte. Smart va!!

Med anledninga av den stundande julen: Nu är det strax dax att äta gravad lax. Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards