injail

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Jöran Lundberg - 8 december 2010 21:55

Vintervädret håller i sig. Kylan också. Nog om det.

I dag har KäraHU och jag varit med våran pensionärsförening och avätit ett julbord i Gideå bruk. Det var verkligen smakfullt med många supergoda rätter. Konsten att äta julbord består i att inte äta sig för mätt och dessutom att ta det väldigt lugnt. Det gick hyfsat bra tycker jag.

I morgon skall jag för sista gången tampas med Kommunala pensionärsrådet. Det kommer nog förmodligen gå i lätjans tecken eftersom vi även skall knapra oss igenom en mer eller mindre väl komponerad "Jultallrik". Jag gillar egentligen inte sådana anrättningar eftersom de ofta är kompromissernas kompromiss. Det är egentligen som att slänga åt en gammal åkarkamp en viss ranson vare sig han behöver det eller ej. När jag ser tillbaka på tiden i detta råd kommer jag att tänka på följande händelse:

Det var en vanlig dag på banken. Alla hade tagit var sin kölapp och väntade tålmodigt på sin tur. Plötsligt kommer två rånare instormande med detta brutalt kommando till alla kunderna: Lägg er omedelbart ner på golvet!!! Alla lägger sig ner utom Viktor. Han står kvar och säger "Jag är Viktor och jag är Specialagent. "Lägg dig ner" ryter rånarna!! "Jag är Viktor och jag är specialagent. Rånarna blev rädda och avbryter kuppen och flyr. Då reser sig en gammal gumma från golvet och säger: "Men Viktor du är ju ingen specialagent, du är ju senildement!!!" Jaha, de var så de hette, sa Viktor.

Gå in i ditt skjul, ha lite kul och ät en tallrik till jul.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards