injail

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Jöran Lundberg - 14 december 2010 22:31

Här uppe på Tallbacken prenumererar vi på Allers. Den kommer således varje tisdag i brevlådan. Det är delvis för att få tillgång till alla korsord som tidningen innehåller. I dag kom Julnumret och i det finns det inte mindre än 48 olika kryss och sodoku. Men då är det ett så kallat dubbelnúmmer så det ska alltså räcka över hela julghelgen. Nu är dilemmat att 48 kryss räcker inte mer än på sin höjd en dryg vecka att lösa. Resten av tiden får man således ägna sig åt all den julmat som också skall konsumeras. Samt att öppna alla julklappspaketen. Åja. För min egen del är det väl inte så många paket att öppna så att det behöver ta så lång tid. Tomten har den bestämda uppfattningen att vid min ålder har jag fyllt den så kallade julklappspinalemottagningskvoten för länge sen. Det tar inte många minuter att öppna paketet med den obligatoriska julskjortan. (efterlängtad).

Annars går livet som vanligt här på Tallbacken. Trots det kalla vintervädret på plustjugominus var jag ute på en rejäl tur på sparken. Det var rätt så angenämt faktiskt. Solsken och vindstilla gör sitt till.

Det var en gång en flicka som skulle gå till sin mormor med lite mat. Nä det gjorde hon inte alls förresten. Ha Ha!!

Sluta snylta, ät lite sylta. Hejdå.  Jöran

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards