injail

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Jöran Lundberg - 2 december 2010 17:01

Kylan håller i sig, det är fortfarande cirka 16 grader kallt. Det är bara att hålla grytan kokande och se till att värmen finns inomhus.

I dag har KäraHU besökt sjukgymnasten i Trehörningsjö för sin skadade arm. Den landstingsanställda experten ansåg att om det eventuellt hade blivit en mindre fraktur på armen så hade den läkt vid det här laget. Hon antog därför att det blivit någon skada i muskulaturen som inte läkt. Hon hade en viss behandling för detta och sedan fick KäraHU med sig hem ett träningsprogram som kanske skulle ge lindring.

Jag vet inte hur det skall gå för oss här på Tallbacken ty först var hon stenrik och så blev hon fattig och nu är hon dessutom "arm". (Ha Ha det var en dålig vits).

Efter detta kan jag  väl kosta på mig en liten reflektion. Jag undrar nämligen hur det går med knoppen för en "huvudsponsor" om det eventuellt går dåligt. Va tror ni? Men det är ju å andra sidan många som tappar huvudet lite då och då. Så det så. Det gäller att ha tålamod. En liten dikt:

Det gäller att ha tålamod att ha tålamod

för at vänta tills allting är slut

för det var inte mycket som återstod

när man äntligt väntat ut.

I kväll ska MODO spela mot  Södertälje. Hur tror ni det går?

När allting sinade och tröt och allt flytande flöt då tog jag till risgrynsgröt. Hejdå, Jöran.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards