injail

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Jöran Lundberg - 25 november 2010 10:21

Åter ett nytt avsnitt av följetongen "Livet på Tallbacken". Huvudpersonerna i handlingen är jag och min kära hustru Siv. Dagens avsnitt handlar bland annat om en frusen TV. Det är så att vår TV-anläggning är inte anpassad för vårt Nordiska klimat eftersom den när det är mer än 10 grader kallt bara lägger av. Då kommer det upp ett cyniskt meddelande i rutan: Kontakten med sändaren bruten. Då sitter vi där och fånstirrar på en svart skärm. Det kan man ju tycka inte är så underhållande.

För att eventuellt råda bot på detta missförhållande åkte vi in till Telia i Ö-vik. De hade ju propagerat för att man kunde få TV-signalerna genom sin bredbandsanslutning. Men tror ni att det gick. Icke sa Nicke. Det är så att jag har så kallat mobilt bredband och då är det kört. Man måste nämligen ha sitt bredband anslutet till det fasta nätet för att detta skall funka. Alternativet i detta fall är att ha dubbla bredbandsanslutningar, för mitt mobila bredband kunde jag inte säga upp. Hur det slutligen löser sig med "mysteriet med den frusna TV-en" kommer att behandlas i kommande avsnitt.

KäraHU har så smått börjat förbereda Advent. Hon bakar nämligen saffransbullar, vilken är en viktig del av denna högtid. Änglar och stjärnor kommer väl också så småningom. Annars löper livet som vanligt här på Tallbacken.

Gör som Loppa, upp å hoppa och ät Skrovsoppa.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards