injail

Alla inlägg den 9 december 2017

Av Jöran Lundberg - 9 december 2017 22:16

Me too.

I begynnelsen vandrade Herran genom edens lustgård på sin inspektionsresa. Plötsligt hörde han ett ekande skri bland äppelträden. Me too! Me too! Det var Eva som var alldeles utom sig. ”Jag anklagar Adam för sexuellt ofredande. ”I ett obevakat ögonblick var han framme och ryckte bort fikonlövet”. ”Jag kände mig alldeles förnedrad”. ”Jag är beredd att gå ut i en omfattande protestaktion”.

När vår Herre på sin promenad mötte Adam anklagade han honom för den grova ogärningen. På grund av det massmediala trycket från hela änglahären och därmed den hätska stämningen kände sig Adam tvingad att erkänna. ”Men det hände för evigheter sen” försvarade sig Adam. ”Det har ingen betydelse” svarade Herren ”du har saboterar den psykosociala miljön”. ”Du har uppfört dig oetiskt mot kvinnan”. ”Egentligen skulle du vara avskedad, men eftersom jag för närvarande inte har någon ersättare får du behålla tjänsten. Jag dömer dig dock att inte röra ett äppelträd på sex tusen år”.

Det kan noteras att på grund av denna dom var det Eva som först smakade av äpplena i lustgården

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards