injail

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

En spännande lördag.

Av Jöran Lundberg - 23 oktober 2010 10:07

Jag har just skjutsat KäraHU till Missionskyrkan till den beramade Kvinnofrukosten. Det har snöat lite grann så att marken är täckt av ett vitt täcke. Men solen skiner och det är en underbar dag. I kväll ska vi ha en spännande "Lördagssoffa" i missionskyrkan. Jag hoppas att det kommer många besökare till vårt Trivselcafé. Det blir ett intressant program med Malin och Carolina där de var och en på sitt sätt ska bidra till ett bra möte..

Jag funderar också att åka upp till Hemnsjön (Vårt fritidshus). Jag har inte tagit upp båten från sjön ännu. Men det är en rätt svår uppgift att fixa ensamn för den är ganska tung. Jag måste få någon som hjälper mig. Jag är optimist, det skall nog ordna sig. Jag avslutar med en alldeles nyskriven limerik som lyder så här:

En musikalisk kille från Mon

en strålande dag tog sig ton

Men de som lyssnade grät

för alla tyckte det lät

som ett skriande bröl ifrån kon.

Alla magarna kommer att svälla. När ni ätit för mycket Paella. Hejdå Jöran.


 
 
Ida

Ida

25 oktober 2010 22:52

Nice limerick! Skicka in den till 7an vet ja!

Ät Paella =) Japp, det har jag gjort! :P

Kram!

http://www.idaho.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards