injail

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Jöran Lundberg - 19 oktober 2010 22:36

Som jag skrev igår var jag till Hemling på sopplunch. Det var OldFEJS som stod för underhållningen, Nu var det så att utav 6 medlemmar i orkestern var det bara 3 som kunde ställa upp. De andra tre hade diverse skäl för att inte vara med. (hjärtflimmer, älgkött m.m.) Men det gick bra ändå. Med två dragspel och en fiol spelade vi så det bara rök om det. Vi upplevde att den månghövdade publiken var nöjda med vår insats. De ömsom skrattade och grät. Nästa tisdag skall vi spela på församlingshemmet i Örnsköldsvik.

Den här veckan är det ju en intensiv kampanj för så kallade organdonationer. Jag ringde upp dem och erbjöd dem att donera mitt huvud till eftervärlden. Först var de väldigt entusiastiska inför den tanken. Men så var de in och läste min blogg och alla konstigheter som stod där. Då blev de genast lite mer eftertänksamma. Vi vill ju inte riskera att någon i framtiden går omkring med så konstiga fantasier och hugskott i knoppen. Vi avvaktar, vi avvaktar sa de. Men eftersom det jag har i huvudet är färskvara kunde jag inte acceptera detta faktum. Jag får ha mitt gamla huvud även i framtiden. Till alla bloggläsares stora förskräckelse.

Ät pasta, därmed basta. Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards