injail

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Jöran Lundberg - 18 oktober 2010 22:16

Jag skrev i går att jag kom undan från mitt fögderi med hedern i behåll. Det var nturligtvis inte hela sanningen. När KäraHu såg BLOMMORNA. BLOMMORNA ja. Något så visset fick man leta efter. På köksbordet där jag under dessa dagar suttit och ätit mat, läst dagstidningen, löst korsord m.m stod en mycket vacker blomma som jag fått som gåva vid en av mina många kulturella framträdanden. Jag undrar varför den inte skreeek efter vatten. men den bara stod där en meter framför mina ögon och led i tysthet. In i fögängelsen led den och kanske uppstår den i form av en liten gnutta kompostjord och kan ge någon framtida blomma ny näring. En klen tröst men ändå en tröst.

I morron ska jag äta sopplunch i Hemling. Som jag tidigare nämnt ska OldFEJS underhålla där. Det är bara att hoppas på att det blir uppskattat. Hur utgången av detta vådliga experiment blir får väl redovisas i en senare drapa.

Lev som en loppa, ät soppa. Hejdå Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards