injail

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Jöran Lundberg - 28 mars 2014 21:34

Våren smyger sakta.

Så här när mars lider mot sitt slut, har vi upplevt några fina dagar väderleksmässigt. Solen har gassat från en klarblå himmel och det har varit vindstilla. Det är än så länge rätt kallt om nätterna och det kan vara en fördel eftersom det då inte går så fort med snösmältningen. Jag har den senaste tiden sysslat med lite avverkning för att säkerställa vedtillgången för kommande år. Det blev riktigt varmt och svettigt i solgasset. Turligt nog rör sig  åttiplussaren i rätt maklig takt så det kan kompensera värmen. Det blir också många vilopauser eftersom det ingår i mitt pansionärsavtal. Den aldunge som jag haft i uppgift att omvandla till vedklampar har jag nu avverkat.

Som mina mer initierade bloggdiggare väl känner till sysslar jag rätt frekvent med insamling av ord i ”björnamåle”.I dag konfronterades jag med några ord  som kanske inte är så vanliga. För att testa er kunskap lägger jag ut dem på bloggen plus några ytterligare Det är:

 

  1. Spelahacka      =
  2. Nagelkäl      =
  3. Sekasamt      =
  4. Rännskita      =
  5. Bröstgötta      =
  6. Dri      gvit =
  7. Sevlet      =
  8. Spellkum
  9. N´bögel      =
  10. Marnömt      =

 

Med det önskar jag som vanligt alla er en god och lyckosam tid framöver.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards