injail

Alla inlägg den 28 februari 2018

Av Jöran Lundberg - 28 februari 2018 20:06

En man som tar sig fram med bak.

Jag har ibland försökt baka knäckflarn (eller havreflarn som de också kallas) och inte lyckats särskilt bra. De har blivit fel i gräddningen och klassats som mer eller mindre misslyckade. Jag har lagt skulden på ugnen att den eventuellt har något fel. Idag tänkte jag göra ytterligare ett försök för att utröna om det kunde fixas på något sätt. För det ändamålet gjorde jag en deg efter konstens alla regler följande ett pålitligt recept. Jag började gräddningen med att göra en kaka på prov. Och till min förvåning blev resultatet alldeles perfekt. Hela baket gick alldeles galant, så nu har jag ett antal flarn att bjuda vänner och bekanta på. En smörkräm har jag också tillrett att lägga mellan. Om det lyckas kommer jag att visa resultatet i bloggen.


       

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards