injail

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Jöran Lundberg - 17 september 2016 16:50

Gotland

Att beskriva Gotland något koncentrerat är ingen lätt uppgift. Trots sin ringhet är den en mångfald. Visby innerstad är en mycket intressant del av ön. Många vackra byggnader med en lång historia bakom sig träffar man på.  För att passera ringmuren går men in genom olika portar. Från min position på Järnvägsgatan är det närmast att gå in genom Söderport. Då kommer man också direkt in på Adelsgatan som är stadens viktigaste affärsgata. Ända ner till Stora torget där man viker av till höger upp mot Österport. Utanför den ligger Östercentrum där det finns både varuhus och galleria. Alldeles innanför Österport finns ett litet enkelt Bokcafé där jag ibland unnar mig en kopp kaffe i en lugn och avstressad miljö.

Ibland tar jag mig ner till hamnområdet där Gotlandsbåtarna lägger till. I det området ligger också Almedalen, som är centralpunkt för den årliga politikerveckan. År det varmt och soligt väder brukar jag  besöka någon av glassbarerna som också ligger i det området. De har oftast ett hundratal olika sorter att välja mellan.

I någon kommande Blogg har jag kanske möjlighet att berätts mer om ön.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards