injail

Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Jöran Lundberg - 10 juni 2015 23:04

Yr.no

Jag brukar av och till konsultera norrmännens väderprognos. Mycket därför att jag tror de är skickliga prognismakare eftersom de i vårt västlig grannland är så mycket mer beroende av detsamma.. Om deras långtidsprogneos stämmer någorlund kan det bli rätt hyfsat väder under den kommande midsommarhelgen. Men jag har upptäckt att de mot slutet av varje sådan spådom inte är så tillförlitliga i sitt spående. Därför har jag garderat det hela med en egentillverkad vädervers.

 

När våra fäder

skulle spå väder

gjorde de tumme upp

i alla städer

i alla kläder

satte de allt under lupp

 

om tummen blev våt

av himmelens gråt

då blev det dåligt väder

om solen kom den åt

under pompa och ståt

då bkev det bättre väder.

 

Om på något vis

tummen frös till is

då blev det kallare väder

om det blåste en bris

eller orkanexercis

då blev det blåsigt väder.

 

Så gick det till då

att väder spå

i alla möjliga väder

för en dag eller tvåd

det kunde väl gå

med vädret för våra fäder.

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards