injail

Alla inlägg den 4 april 2015

Av Jöran Lundberg - 4 april 2015 22:04

Besök i Hensjön.

Av olika anledningar har jag inte haft möjlighet att besöka vårt fritidshus uppe vid vackra Hemsjön under vintern. Därför ägnade jag påsklördsagen åt en liten inspektionstur dit. Jag tog en lite annorlund väg. Eftersom den vanliga vägen från Pålsjön inte är plogad och jag inte kunde använda skotern blev det att fara en rätt stor omväg.

Jag tog bilen och körde ned till Gide där jag svängde av mot Bergvattnet och Svedje. Sedan bar det av  emot Västegidsjömon en bit varefter jag svängde vänster en upplogd väg förbi Svdjefäbodrna och upp till Orrvattnet. Där lämnade jag bilen och till fots sneddade jag över sjön. En liten promenad på skoterleden mot Björna och jag var framme vid stugan.

Till min tillfredsställelse kunde jag konstatera att huset hade klarat sig alldeles utmärkt över vintern. Nästan all snö var borta från taket. På altanen var det däremot rätt mycken snö kvar. Det hade dock töat av så pass att jag kunde sitta ute i solskenet och förtära det medhavda.

Den cirka två kilometer långa promenaden tillbaka till bilen blev lite mer energikrävande eftersom solen hade löst upp den fina skaren jag förut vandrat på. Men jag tror att det är nyttigt för en åttiplussare att anstränga sin åldriga lekamen ibland. Nyttig träning för benmuskulaturen alltså.

Efter en sådan fysisk insats känns det angeläget att inte horisontalläge igen varför jag skriver

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards