injail

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Det står i stjärnorna

Av Jöran Lundberg - 24 januari 2013 22:14

Ska man tro på horoskop?

Jag råkade glutta i ett horoskop häromdagen, vilket man naturligtvis inte skall göra. Eftersom jag är född under juli har jag alltså Kräftan som stjärntecken. Då stod det först så här: ”Nu har du fokus på hemmets praktiska göromål. Var noga med att uppfylla dina plikter.” Och det kan ju stämma så till vida att min uppgift som vedeldare tar jag med största allvar. Bettan, min gamla vedpanna som uppnått myndighetsåldern för länge sen är alltid glödhet i sina kärleksförklaringar. Hennes uppgift är att sprida värme och mysighet i sin omgivning och jag måste säga att hon sällan gör mig besviken. Hennes motto för livet lyder: ”Gamla Bettan hållet hettan. Det dröjer heller inte så länge tills att vi får uppleva en pensionärstillvaro tillsammans. Halleluja!

”Gamla vänner kommer att kontakta dig” stod det sen. Det stämmer ju också eftersom jag genom fasebook åter har fått kontakt med gamla kära bekantskaper från förr. Förutom alla andra ”vänner”.  Jag har alltid hävdat att den sociala samvaron och kontakten med gemensamma vänner och bekanta är en stimulerande del av livet. Utan detta skulle man skrumpna invärtes. Samvaro med andra är själens blodomlopp.

Den sista tredjedelen av horoskopet stämde mig verkligen till eftertanke. Det stod nämligen så här: ”Tänk på att vara försiktig med hur du uttrycker dig”!!!  Då kändes det definitivt som att balansera på slak lina. Under mina nu nära 1.000 blogginlägg har jag säkert använt ord och uttryck som inte varit så behagliga alla gånger. Visserligen har jag genom kommentarer och personliga möten med mina ”bloggdiggare” ibland rönt en viss uppskattnig för det jag skrivit. Men det är kanske ett och annat som av en kritisk granskare skulle ha klassats som rent dravel. Detta kan dock inte hejda min oerhöreda passion för att forma bisarra tankar till ord och meningar. Om jag i den hanteringen inte lyckats så väl alla gånger får ni ha överseende med detta.

Tro nu inte att jag har för vana att läsa horoskop. Om det är något som är ”dravel” så är det väl detta. Men som uppslag till ett eller annat blogginlägg kan det väl duga. Eller hur?

Må väl till ande, kropp och själ. Hejdå!

 
 
Ingen bild

birgitta

26 januari 2013 18:22

Ja men va då Jöran.Det var ju KVINNAS DAG HÄR OM DAN; Å DÅ SKA DU GÖRA ALLT SOM DIN FRU GÖR ANNARS(STÄDA LAGA MAT OSV. Kul va? Skönt om er VÄL!

Jöran Lundberg

26 januari 2013 19:22

Naturligtvis gör jag det Det är ju bara en bisyssla, sa humlan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards