injail

Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av Jöran Lundberg - 20 augusti 2015 22:25

StorKalle än en gång.

Skriver om en liten omständighet jag fick höra om  StorKalle häromdagen. Det var någon av barnbarnen som talade om att det med lätthet gick att släppa en enkrona genom hans vigselring.  Jag provade med min egen ring och jag slog Kalle med hästlängder. Jag fick nämligen igenom en tiokronorsslant. Således nio kronor mer. Men för en gångs skull är det storleken som räknas. Han berättade också att när han lade sin barnahand i sin farfars hand var det som att lägga en tesked i en skovel. Men han erinrade sig än i dag hur mjukt det ändå kändes.  Det berättas också att Kalle med lätthet greppade tvärs över en ordinär tallrik.

 

 

Av Jöran Lundberg - 20 augusti 2015 22:25

StorKalle än en gång.

Skriver om en liten omständighet jag fick höra om  StorKalle häromdagen. Det var någon av barnbarnen som talade om att det med lätthet gick att släppa en enkrona genom hans vigselring.  Jag provade med min egen ring och jag slog Kalle med hästlängder. Jag fick nämligen igenom en tiokronorsslant. Således nio kronor mer. Men för en gångs skull är det storleken som räknas. Han berättade också att när han lade sin barnahand i sin farfars hand var det som att lägga en tesked i en skovel. Men han erinrade sig än i dag hur mjukt det ändå kändes.  Det berättas också att Kalle med lätthet greppade tvärs över en ordinär tallrik.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards