injail

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Jöran Lundberg - 15 juni 2015 22:30

Sen sommar

Det verkar som om det kanske blir sensommar innan der blir sommar. Sen sommar är det i alla fall. Nu i midsommarveckan har häggen äntligen slagit ut. Syrenerna har inte ens visat sina knoppar ännu. En fördel är väl att det blir inte så ofta man behöver ansa gräasmattan. I dag vr det första gången för i är som jag for över den med min åldriga Stigaklippare. Den är rätt skramlig och nyckfull efter att troget ha tjänat här på Tallbacken cirka femton-tjugo år. Jag har önskemål om att investera i en ny och modern men har ännu inte fått klartecken från ekonomiavdelningen.

Om det skulla varit som i forna tider har nog den här sena våren och sommaren varit anledning till ett så kallat ”svagår” för jordbrukarna. I dagens läge är det lite annorluna eftersom man skördar hela sommaren. Därför kan en  gynnsam sensommar förbättra resultatet.

Det verkar sockså som om vi kan får behållla den här vädertypen ännu någon vecka. Detta innrbär förmodligen att vi kommer att får en kall och regnig midsommar. Men vi får väl nöja oss med det väder som blir och göra det bästa av det.

Till att börja med ämnar jag i första hand uppleva morgondagen och se vad den kan bjuda på. Detta givetvis efter en stärkande nattvila.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards