injail

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Jöran Lundberg - 1 februari 2015 22:45

Snöskottning.

Eftersom det snöat tämligen rikligt de senaste dagarna har jag varit sysselsastt med snöskottning nästan hela tiden. Jag har konstaterat att det är lättare om jag skjuter undan snön när det inte har blivit alltför tjockt täcke. Därför har jag varit noga med att ta det i omgångar. Om jag finge bestämma så skulle det nu räcka med mängden snö för i vinter. Vi behover inte en flinga till. Men troligen bir det mer snöröjning framöver.

Förekonsten av den myckna nederbörden skapar i alla fall sysselsättning för alla traktorägare i distriktet. Jag ock käraHustrun var till Gullänget  och bevistade en gudstjänst och runt om på gator och vägar i Örnsköldsvik var det ett otal traktorer och lastbilar i farten med att röja bort snön. Det blir således klirr i kassan för dessa entreprenörer.

Jag har ofta ställt mig frågan om hur mycket och hur ofta man kan skriva om vädret. Det verkar vara ett ämne av outsinlig karaktär. Men om det uppskattas lika mycket av alla mina kära bloggdiggare är jag inte lika övertygad om. Därfor gör jag ett raskt hopp i hopp om att finna en värdig avslutning på denna torftiga inlaga. Kanske en vers. Eller två.

 

När det snöar kring vår nejd

och mängden nederbörd den ökar

för att samlas uti drivor höga

Då är på flingor ingen hejd

för kung Bore bara stökar

att protestera båtar föga.

 

Den period som kallas vinter

kan vara svår på alla vis

och tålsmodet hos oss prövar

Denna årstids alla finter

binder hårt åt ryggen ris

och sinnesfriden oss berövar

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards