injail

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

En runa m en nuna

Av Jöran Lundberg - 24 juli 2014 23:10

En kria om en nia.

Häromdagen, när jag vid ett tillfälle såg mig i spegeln, gjorde jag en intressant reflektion. ”Tänk vilket gammalt gubbansikte jag går och bär på”. Men så tänkte jag  att det är ju det fejs jag fått mig tilldelat och det är inte något att vara ledsen för. Eller önska sig något annat. Det är ju en ytterst viktig del av Jöran Lundberg och just den del som folk identifierar undertecknad genom. Om jag till äventyrs skulle gå omkring med drottning Silvias nuna skulle ju folk som möter mig bli helt förvirrade. De skulle fråga sig;”Vad har nu hänt med Jöran Lundberg”? Han är ju inte sig lik.  Trots att drottningen har ett mycket ungdomligare och vackrare ansikte skulle det sannolikt inte platsa särdeles väl i samröre med undertecknad bloggskrivare. Så därför är jag tillfreds med det himmelens skyltfönstrer jag går och bär på. Även om det med åren förvandlats från rosenkindat bäbisfejs till den russinpräglade kraniumframsida jag alltid vänder mot personer jag möter.

Tänk vad många olika ansikten det finns. I stort sett lika många som det finns människor på vår jord. Till och med tvillingbröderna Sedins ansikten är  olika, en har skägg och en är utan. En del ansikten är smala och en del är runda. En del är bruna en del är vita en del är röda och en del är fläckiga. En del är konvexa och en del är konkava. En del har stor näsa och en del har bara en liten ”pärknöpp”.  En del är glisögd och en del är oppögd. En del har ögnbryrnhåra och en del är utan. En del  är rylét och en del är hel-gvit. Allihopen har de sin särprägel och samtidigt ett genuint kännetecken för varje individ. Om alla människor på vår jord skulle se ut som Zlatan eller Barack Obama skulle det inte vara särskilt inspirerande. Då skulle man inte ens känna igen Jöran Lundberg.  Endast möjligen  på hans ibland rätt förvirrade bloggar.

Gonatt och Gomorron!!

 
 
förspel

förspel

24 juli 2014 23:32

kram på dig jöran! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Jöran Lundberg

25 juli 2014 09:07

Det är givet.
Sånt är livet
att få en rad
det gör mig glad.
Kram tillbaka. Jöran.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards