injail

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Jöran Lundberg - 20 mars 2014 23:02

Rapport från kung bore

Snöfallet som aviserats på väderleksrapporterna, det kom idag. Det har sölat på mest hela dagen så det har nog kommit dryga 10 centimeter. Eftersom de har lovat nederbörd även i natt (fram till kl 10 i morgon) har jag inte lagt ner så mycken möda på snöskottandet. Det betyder att jag bör vara ingång rätt tidigt i morgonbitti så att jag hinner skyffla fram det så pass att traktorn kan forsla undan.

I övrigt har jag varit sysselsatt med lite vedhuggning i snöovädret. En bra motion är det  och jag märker att konditionen förbättras efter hand. Det blir någon litern pinne då och då så efter ett tag kanske det samlas till en trave som framöver kommer att värma oss på Tallbackcn. Hur mycken tid det har åtgått till huggninglastningtransportsågningklyvningtravningel
dning det vågar jag bara inte tänka på. Nu är det ju så att en pensionär diponerar ju tiden och det som inte hinns i dag det kanske hinns i morgon eller möjligen nästa dag, om det nu inte kommer något annat emellan.

OLD-fejs till exempel. Vi övade häromdagen i fyra timmar och har utökat repertoaren rätt väsentligt vid det här laget. Det är inbokat en del spelningar framöver så vi övar ju inte förgäves. Vi har räknat ut att vi tillsammans är över 400 år så i det perspektivet måste vi  ju besitta en väldans massa erfarenhet. Om jag inte räknar fel så kommer vi tillbaka till 1600-talet då en herre vid namn Gustav Eriksson snart begynte att terrorisera svenskarna. Men kanske är vi som en gammal martall som blir bara tjärigare och tjurigare för varje århundrade som går. Roligt och trevligt har vi i alla fall när vi är tillsammans och det är ju ett livselixir bara det.

Med det önskar jag alla bloggdiggare en väldans mycken trevlig tid framöver.

Av Jöran Lundberg - 20 mars 2014 22:53

Rapport från kung bore

Snöfallet som aviserats på väderleksrapporterna, det kom idag. Det har sölat på mest hela dagen så det har nog kommit dryga 10 centimeter. Eftersom de har lovat nederbörd även i natt (fram till kl 10 i morgon) har jag inte lagt ner så mycken möda på snöskottandet. Det betyder att jag bör vara ingång rätt tidigt i morgonbitti så att jag hinner skyffla fram det så pass att traktorn kan forsla undan.

I övrigt har jag varit sysselsatt med lite vedhuggning i snöovädret. En bra motion är det  och jag märker att konditionen förbättras efter hand. Det blir någon litern pinne då och då så efter ett tag kanske det samlas till en trave som framöver kommer att värma oss på Tallbackcn. Hur mycken tid det har åtgått till huggninglastningtransportsågningklyvningtravningel
dning det vågar jag bara inte tänka på. Nu är det ju så att en pensionär diponerar ju tiden och det som inte hinns i dag det kanske hinns i morgon eller möjligen nästa dag, om det nu inte kommer något annat emellan.

OLD-fejs till exempel. Vi övade häromdagen i fyra timmar och har utökat repertoaren rätt väsentligt vid det här laget. Det är inbokat en del spelningar framöver så vi övar ju inte förgäves. Vi har räknat ut att vi tillsammans är över 400 år så i det perspektivet måste vi  ju besitta en väldans massa erfarenhet. Om jag inte räknar fel så kommer vi tillbaka till 1600-talet då en herre vid namn Gustav Eriksson snart begynte att terrorisera svenskarna. Men kanske är vi som en gammal martall som blir bara tjärigare och tjurigare för varje århundrade som går. Roligt och trevligt har vi i alla fall när vi är tillsammans och det är ju ett livselixir bara det.

%

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards