injail

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Jöran Lundberg - 11 september 2012 23:15

Välkommen sköna höst.

Vi fick ett litet meddelande från LIIF i vår brevlåda i dag. LIIF står för Långviksmons idrotts och intresseförening och är en samlande länk för alla i samhället. Rubriken ovan var också satt som överskrift på den lilla hälsningen vi fick.

Sensommaren och hösten är också skördens tid. Nu har vi faktiskt bärgat det mesta Nu i September är också lingonen mogna (lite sent i år) och det är så att säga finalen på vårt bäplockande. Jag har redan plockat ganska många liter men kommer kanske att plocka lite till. Det är väl inte något rekordår för lingonen men det finns ändå så att vi får tillräcklligt. Jag skall nog gå igenom jordgubbslandet någon gång till eftersom det fortfarande är rätt rikligt med omogna bär. Det är väl inte så vanligt att man plockar jordgubbr i mitten av september men så länge det inte är fruset kan det nog ge skörd. Än så länge är det väldigt varmt väder vilket gynnar den fortsatta växtligheten.

I dag har jag pysslat lite med vår gamla husvagn som har tjänat oss troget sedan slutet av sjuttiotalet. Det är dags att följa den till bilprovningen och det var lite vajsing på en del belysning. Som vanligt när det gällöer sådana funktioner blir man aldrig riktigt klok på hur det funkar. Jag fick i alla fall till det så småningom. Halleluja!!!

Nu börjar det bli sent och jag skall väl svsluta den här drapan. Förhoppningsvis innan klockan blir 24 och en ny dag börjar gry.

God sussning alla bloggdiggare.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards