injail

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Jöran Lundberg - 14 januari 2012 22:38

Tog min skotertur upp till Svartsjön. Det var helt underbart väder, solen sken över snöklädda vidder. Träffade ett par fiskare som var på hemväg. När jag kom upp till sjön körde jag till ett av de vindskydd som finns där uppe. Jag hade lite ved med mig så jag eldade en brasa. Det var nog mest för att se om jag hade färdigheten kvar. Mysigt var det iaf.

Jag blir lite sur på de skoteråkare som inte kan hålla sig till lederna. Strax innan man kommer upp till sjön är det ett kalhygge till vänster och tro det eller ej men det var helt upprandat av buskörare. Tvi vale!!!

Med det önskar jag er alla bloggdiggare en god sömn och många sköna drömmar.

En smargås me  Danablue ä mycke go å farket å fo.

Hejdå. Jöran.

Av Jöran Lundberg - 14 januari 2012 12:00

Ibland inträffar det angemnäma avbrott i den vanliga lunken på Tallbacken. I går eftermiddag var vi nämligen inbjudna till Gårdsbacken i Västergundsjö. Där huserar Paula och Danne med  mängder av djur omkring sig. De har bland annat vallhundar och åker omrking med dem på olika tävlingar.

Paula är som en del vet dotter till Gunnar och Gulliann och arbetar på ett grafiskt företag i Bjästa liksom också Danne.

Det blev en angemäm afton med god mat och jättefin samvaro där vi både berättade minnen från gångna tider och gick igenom en del forna släktled. De bor i Dannes släktgård i ett gediget timmerhus från artonhundratalet. Det har de renoverat superfint. Väldigt trivsamt och ändamålsenligt men har ändå till stor del bevarat det gamla och charmiga i huset.

Tiden rann så fort iväg under den fina samvaron och det blev faktiskt långt inpå småtimmarna innan vi åkte hem. (Därför inget blogginlägg i går kväll).

Idag Lördag är det underbart fint vinterväder och jag funderar lite grann på att ta en liten tur med scotern. Man vill ju passa på medan det är så fint.

Ha en bra dag alla bloggdiggare njut av livet och tillvaron.

En kaffetår med smarrigt dopp, livselixir för gammal kropp späder på mitt levnadslopp, men sätter ock för bloggen stopp.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards