injail

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Bloggtorka

Av Jöran Lundberg - 14 juni 2011 20:22

Det är förunderligt hur fort tiden går ocn man kan inte åstadkomma ett enda inlägg på bloggen. Det kan möjligen också innebära att livet på Tallbacken går i den vanliga lunken. Efter en intensiv värmeperiod har vi nu fått en mera vanlig svensk sommartemperatur.

Var till Hemsjön och fiskade upp 16 abborrar och en gädda. Jag fick så pass mycket fisk att jag kunde dela ut till höger och vänster.

Familjen Lundberg har nu rest till Spanien för att hälsa på Ida. Det innebär att vi för närvarande är faddrar till två katter. Det är mamma Inez som är helsvart och hennes son Hugo som är blå. En lite säregen färg för en katt, men så är det. De sköter sig riktigt snyggt med undantag av att Hugo är lite skrikig ibland..

Skall försöka vara lite mera regelnunden i mina bloggar framöver. Jag förstår att det inte är så kul att gå in på en blogg där det inte händer någonting alls.

Om ni kan gapa utan att rapa är då chitikapa.

Hejdå. Jöran.

 
 
Per Tjärnström

Per Tjärnström

25 september 2011 23:37

Här har det inte hänt mycket, jag hoppas du är på benen iallafall.

Kul med lite Björnafolk här, eller ska vi säga Långviksmonsfolk? Jag själv är nästan född i Nyliden, Tjärnströms, 2:a huset bakom Börje´s, där bodde min farmor, min far har ärvt det gula huset längre in på Österbyn och farbrorn har ärvt farmors ställe.

Är du med i kyrkan? Jag har fått kicken.
Hoppas Själevads Församling inser sitt misstag,
man lever verkligen i utanförskap numer.

Tiden går och den är dyrbar.

http://endyrbartid.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards