injail

Direktlänk till inlägg 23 juni 2021

Lägesrapport...

Av Jöran Lundberg - 23 juni 2021 22:06

från Morkullevägen.

 

Väderläget för midsommar.

Ömsom sol, ömsom regn. I morgon verkar det bli soligt och varmt vilket är gynnsamt eftersom Torben och jag planerar att fara upp till fritidshuset vid Hemsjön.

Så kollade jag prognosen för Björnlandsbäck (Pengsjö) och den verkade mycket bättre. Det verkar inte komma något regn för det området, även om det inve verkar bli så varmt. Jag åker väl upp på midsommaraftonens morgon.

 

Pandemin.

Eftersom det numera är en större del av befolkningen som vaccinerats är det inte lika stor hysteri omkring smittläget. Det är även allt färre som vårdas är det mindre tryck på sjukhusen.

Detta trots att den så kallade deltavarianten finns i bakgrunden..

 

EM-fotbollen

Jag kunde naturligtvis inte avhålla mig från att följa tre kronors sista matc deh i gruppspelet i kväll. Efter mycket om och men lyckades i slutminuterna vinna matchen mot Polen med 3-2. Det innebar att de vann sin grupp och ställs mot Ukraina i åttondelsfinalen som spelas i Glaskow nu på tisdag.

 

Gravarnas prakt.

Jag tog mig en tur upp till kyrkogården idag och tittade till gravarna. Blommorna prunkar i all sin prakt just genom att de den senaste tiden har fått lämpligt med väta. Det kan kanske snart vara befogat att ersätta en del utblommade exemplar.Men det får bli en senare fråga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards