injail

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

En helt vanlig veckodag.

Av Jöran Lundberg - 15 juli 2013 20:55

Slömåndag.

Eftersom taket på fritidshuset i Hemsjön blev färdig i går var det helt legalt att ta det litel lugnt i dag. Och då Ulrika med familj kom från Gotland i gårkväll var det också naturligt att umgås lite med dem under förmiddagen. När de sen åkte till Järved under eftermiddagen passade jag på att fara till skogs och plocka lite hjortron. Åja drygt två kilo blev det av en gammal man och det tycker jag är rätt hyfsat. Man kan väl beteckna det som nyttig pensionärsgymnastik att gå på en blötmyr och böja sig efter några tusen hjortronplantor.

Regnat har det också över våra landamären men det skall väl dra bort österut och lämna plats för lite stadigare väder. Det är gynnsamt för de som skall tillbringa sin semester här i Långviksmon. Jag skall väl också nämna att jag plockat mina första ”färskpärer” från egen odling. 20 stycken fina knölar under en och samma planta.

Så går livet här på Tallbacken dag för dag med en natt emelllan. En fin sommar önskar jag alla bloggdiggare.

 

 
 
birgitta

birgitta

19 juli 2013 15:13

Hej Jöran! Det måste ju vara LYXIGT att plocka hjortron? För det är ju en lyxvara här nere! Jag avundas er! Men du är ju enorm! Kram

http://URL

Jöran Lundberg

19 juli 2013 20:43

Har plockat ytterligare 4 kilo idag
Många kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards