injail

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Träff i Örnsköldsvik

Av Jöran Lundberg - 24 april 2013 22:12

Pansionärsträff.

Dagen har för min del ägnats åt en träff med pensionärer i Örnsköldsvik. Från kl 11.00 till 15.30 ver det samling med diverse program för ett antal glada seniorer. OLD-fejs var engagerade emot slutet av dagen. Dessvärre var det många som redan hade gått hem, men de tappra som var kvar fick ett standardprogram från fejsarna.

Trots den sena timmen var det många som nog uppskattade det vi presenterade. En hel del kom efteråt och tackade för god underhållning. I övrigt kanske dagen hade ett lite väl mastigt program med en hel del ”korvstoppning”.

Jag tror, jag tror på sommaren. Jag har mämligen inhandlat lite utsädespotatis för mina kommande odlarmödor. I somras åt vi faktiskt egenodlade färskpärer en bit in i juli. Vi har nog aldrig skördat ”nypärern” så tidigt någon gång. Få se hur det går den här sommaren. Först skall vi förstås bli av med de ansenliga snödrivor som fortfarande ligger över Tallbacken. Men det brukar ju ordna sig.

Det blir en rätt torftig blogg den här kvällen utan några djupare filosofiska utläggningar. Jag kanske skall nämna att vi åt pärpaltn i dag tillsammans med våran Kristina, Johan och Emma Torleif och Ida kunde inte vara med på grund av att de var upptagna av arbete.

Jag avslutar med en hyllning till denna förnämliga anrättning.

 

Pärpaltn gjord på gammeldags sätt

det är en stadig och ansenlig rätt

Får man då syltn å fläske breve

ån smörklick, har man mycke gott att ge.

 

Men ät man för mycke bli man medvetslös

de kallas ”paltkoma” å man blir odiös

Ett tillstånd  som närmast liknar nirvana

som en oinvigd  alls inte  kan ana.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards